Rekrutacja – zobacz
Dlaczego klasa dwujęzyczna?
Dwujęzyczność to nowy rozdział w polskiej edukacji. Oczywistym jest fakt, że we współczesnym świecie nauka i znajomość języków obcych ma niejednokrotnie kluczowe znaczenie.
Nauczanie w dwujęzyczności to poszerzanie horyzontów naukowych, które przynosi szereg korzyści poznawczych. Dwujęzyczność dla szkolnej młodzieży to także prestiż i szacunek kolegów z innych szkół, czy klas.
Umiejętności językowe prowadzących są na bardzo wysokim poziomie. Lekcje z przedmiotów dwujęzycznych prowadzą nauczyciele, którzy są gruntownie wykształconymi i doświadczonymi praktykami. Ucząc się w tej klasie będziesz miał więcej zajęć z języka angielskiego i przynajmniej dwa przedmioty prowadzone w tym języku (matematykę, geografię lub historię)
Badania z zakresu neurodydaktyki wskazują też fakt, że nauczanie przedmiotów w dwu językach(w tym przypadku j. polskim i j. angielskim) usprawnia pracę mózgu i zwiększa wyniki osiągane przez uczniów.
Jak podają specjaliści w tej dziedzinie, dwujęzyczność nie jest krzywdą, ale formą prezentu podarowanego młodzieży, gimnastyką mózgu, wartością dodaną, umiejętnością jak jazda konna, gra w tenisa czy umiejętność jazdy na rowerze. Gdy potocznie mówimy o dwujęzyczności, jawi się nam ona jako coś elitarnego – w naszej wyobraźni pojawiają się tłumacze, dyplomaci, nauczyciele języków obcych, jednym słowem osoby wykształcone, które z równą biegłością posługują się dwoma językami.
Efekty i korzyści dla ucznia:
- Przygotowanie do dalszej edukacji także w języku obcym
- Rozwój zdolności komunikacyjnych, poszerzenie horyzontów i ułatwienie kontaktów ze światem
- Dostęp do szerszego zakresu tematów, poznanie przedmiotu z innej perspektywy
- Rozwijanie kompetencji międzykulturowych
- Szybsza i efektywniejsza nauka języka obcego
- Budowanie pewności siebie poprzez wiedzę i zrozumienie, eliminowanie kompleksów.
(IK)