Tematyka zajęć uczestników grupy młodszej docelowo będzie realizowana w oparciu o zestawy płytek rozwojowych, które są zaprojektowane tak, aby wprowadzić programowanie i myślenie algorytmiczne dla najmłodszych uczniów w kompaktowym małym pakiecie. Dzięki możliwości programowania urządzeń z zakresu mechatroniki uczniowie zdobędą umiejętności potrzebne do dalszego pogłębiania swojej wiedzy w zakresie algorytmiki i jej zastosowania w dziedzinach mechatroniki, elektroniki i automatyki.
Uczestnicy grupy starszej, tematy zajęć realizowali w oparciu o systemy pozwalające na programowanie znajdujących się w układach mikrokontrolerów. Uczniowie na bazie tych zestawów, w skład których wchodzić będą elementy mechatroniki, automatyki oraz robotyki, pogłębiać będą praktyczną znajomość zagadnień algorytmicznych na podstawie rzeczywistych układów programowalnych. Opracowane podczas zajęć algorytmy przetwarzania danych, zebranych z czujników będą rozwiązywać problemy postawione przed zespołem uczniów, uwzględniając kontekst otoczenia środowiska pracy.
Zaczynamy naszą przygodę z algorytmiką i programowaniem.
Podczas zajęć uczestnicy grupy młodszej programują w Scratch’u, a starszej w języku Python.
W celu praktycznego zapoznania się z obwodami elektrycznymi, symbolami, schematami czy zasadami działania elementów elektronicznych, uczniowie mieli okazję pracować z zestawami „Sekrety Elektroniki”, co pozwoliło im wejść w tajemniczy świat elektroniki i elektrotechniki i poznać tajniki tych ciekawych dziedzin wiedzy.
„Zabawie” nie było końca.
Na zajęciach koła informatycznego uczniowie doskonalą swoje umiejętności programowania w Scratch’u i Pythonie. Aby uatrakcyjnić zdobywanie wiedzy uczniowie korzystają z gier edukacyjnych.
Na ostatnich zajęciach jedna grupa rozwiązywała problemy na jakie napotkali w grze Scottie Go! Edu. To innowacyjne połączenie multimedialnej aplikacji edukacyjnej w formie kursu podstaw programowania z kartonowymi klockami do układania programów. Kinestetyczny aspekt zabawy pozwala na przełamywanie barier związanych z poznawaniem abstrakcyjnych pojęć oraz sprzyja pracy
w grupie. Starannie zaprojektowane środowisko gry stopniowo wprowadza użytkowników w świat programowania i rozwija intuicję algorytmiczną. Wykorzystanie urządzeń mobilnych i mechaniki gier planszowych czyni naukę ze Scottie Go! ciekawą i angażującą.
Pozostali uczestnicy pomagali wykonać określone zadania jakie stanęły przed bohaterem popularnej gry Minecraft (na stronie internetowej code.org), pisząc program w wizualnym języku programowania.